Welkom!
Welkom bij praktijk voor mondzorg Rosier!
Een moderne mondhygiënistenpraktijk in Hoofddorp.
Op dit moment heeft de praktijk al enige tijd een aannamestop van patiënten.
Openingstijden 2025
Even weken
maandag | 09:00-18:00 |
dinsdag | 08:00-17:00 |
woensdag | 08:00-17:00 |
donderdag | 08:00-17:00 |
vrijdag | gesloten |
Oneven weken
maandag | 10:00-19:00 |
dinsdag | 08:00-17:00 |
woensdag | gesloten |
donderdag | 08:00-17:00 |
vrijdag | 08:00-14:00 |
1. Algemene overwegingen
Praktijk voor mondzorg Rosier hecht veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens. In dit privacybeleid willen we u op transparante wijze informeren over hoe binnen de praktijkvoering wordt omgegaan met persoonsgegevens en op welke wijze de bescherming wordt gewaarborgd.
Praktijk voor mondzorg Rosier handelt ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens conform de daartoe geldende wet en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming, hetgeen in ieder geval betekent dat wij:
-
persoonsgegevens verwerken conform het doel waarvoor ze zijn verstrekt. Deze doelen en de daarvoor benodigde persoonsgegevens worden in deze privacyverklaring onder punt 2 genoemd.
-
alleen die persoonsgegevens verwerken die noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt.
-
passende (technische en/of organisatorische) maatregelen hebben genomen om de beveiliging van persoonsgegevens te waarborgen, zie punt 6 van deze privacy verklaring.
-
geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de doeleinden waarvoor ze aan de praktijk zijn verstrekt (bijv: factoringmaatschappij), dan wel voortvloeit uit een wettelijke verplichting.
-
op de hoogte zijn van de rechten van patiënten omtrent persoonsgegevens in het kader van de uitvoering van de behandelovereenkomst en de bedrijfsvoering van de praktijk, deze respecteren en patiënten hierover informeren.
Praktijk voor mondzorg Rosier is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens van patiënten.
Kim Rosier belast met privacybeleid is voor patiënten de contactpersoon ingeval van vragen en of verzoeken rondom persoonsgegevens.
Contactpersoon: Kim Rosier
Naam contactpersoon praktijk: Kim Rosier
Praktijkadres: Laan van Zuiderhoeven 22
Postcode: 2134 AT
Plaats: Hoofddorp
Emailadres:
Telefoonnummer: 023-8223135
2. Doeleinden en (bijzondere) persoonsgegevens
Praktijk voor mondzorg Rosier verwerkt (bijzondere) persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
-
Het aangaan van behandelovereenkomsten met u als patiënt en het uitvoeren van behandelingen binnen die behandelrelatie, waaronder ook begrepen het declareren bij zorgverzekeraars, eventueel via factoringmaatschappijen.
-
Het versturen van nieuwsbrieven aan de bij de praktijk ingeschreven patiënten.
-
In geval de praktijk deelneemt aan onderzoeken binnen het project Peilstations, worden gegevens verstrekt aan de beroepsvereniging NVM-mondhygiënisten.
-
Op grond van de Wkkgz dient elke praktijk een Veilig Incident Melden systeem te hebben, waarbij incidenten door medewerkers worden gemeld, zodat kwaliteit van zorg kan worden verbeterd en gewaarborgd. Dit vindt op anonieme basis plaats, tenzij zich risico’s voor u als patiënt hebben voorgedaan. In dit geval wordt de patiënt hierover ingelicht.
Voor het uitvoeren van de behandelovereenkomst moet de praktijk over de volgende (bijzondere) persoonsgegevens beschikken
Persoonsgegevens |
Bijzondere persoonsgegevens |
NAW gegevens |
Medische gegevens medicatiegebruik |
Telefoonnummer |
Medische gegevens gezondheid |
E-mailadres |
BSN nummer |
Geslacht |
|
Burgerlijke staat |
|
Verzekeringsgegevens |
|
Geboortedatum |
|
|
|
In de rechterkolom staan de bijzondere persoonsgegevens. Dit zijn persoonsgegevens van meer gevoelige aard, echter zonder deze persoonsgegevens kan de behandelovereenkomst niet worden uitgevoerd.
Hierbij is van belang dat indien de toestemming tot het verwerken van bijzondere persoonsgegevens, zoals BSN nummer en medische (patiënt)gegevens voor deze patiënten niet wordt verleend, de behandelovereenkomst niet tot stand kan komen en patiënten derhalve niet als patiënt kunnen worden ingeschreven in de praktijk. Het BSN nummer is nodig om de patiënt te kunnen identificeren en te kunnen corresponderen met onder meer verzekeraars. Het inlichten van de zorgverlener over medische geschiedenis is een wettelijke verplichting. Zonder medische gegevens kan een goede diagnose en daarop aansluitende juiste en veilige behandeling niet worden gewaarborgd.
Persoonsgegevens van minderjarige en wilsonbekwame patiënten
Minderjarige patiënten kunnen zich zelfstandig inschrijven vanaf 16 jaar. Tot 16 jaar verwerkt Praktijk voor mondzorg Rosier alleen persoonsgegevens na schriftelijke toestemming van de ouder/verzorger of wettelijke vertegenwoordiger. Ook voor wilsonbekwame patiënten geldt dat wij alleen persoonsgegevens verwerken na schriftelijke toestemming van de wettelijke vertegenwoordiger.
Hierbij is van belang dat indien de toestemming tot het verwerken van bijzondere persoonsgegevens, zoals BSN nummer en medische (patiënt)gegevens voor deze patiënten niet wordt verleend, de behandelovereenkomst niet tot stand kan komen en patiënten derhalve niet als patiënt kunnen worden ingeschreven in de praktijk. Het BSN-nummer is nodig om de patiënt te kunnen identificeren en te kunnen corresponderen met onder meer verzekeraars. Zonder medische gegevens kan een goede diagnose en daarop aansluitende juiste en veilige behandeling niet worden gewaarborgd.
3. Verstrekking persoonsgegevens aan andere partijen
Alleen indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de hierboven genoemde doeleinden, worden gegevens aan andere partijen verstrekt.
Praktijk voor mondzorg Rosier heeft verwerkersovereenkomsten gesloten met andere partijen voor:
-
softwareleverancier patiëntenadministratie GSN
-
office softwareleverancier GSN
-
factoringmaatschappij Infomedics
-
laboratorium Bio2Dental
-
SMS-dienst W3AppsOnline
In de verwerkersovereenkomsten zijn afspraken gemaakt om de bescherming van de persoonsgegevens van u als patiënt te waarborgen.
Praktijk voor mondzorg Rosier verstrekt geen persoonsgegevens aan anderen partijen, tenzij de praktijk hiertoe wettelijk verplicht is (bijv. opvragen persoonsgegevens in het kader van een politieonderzoek). Daarnaast worden geen persoonsgegevens aan andere partijen buiten de EU verstrekt.
Buiten de persoonsgegevens die nodig zijn voor de doeleinden zoals hierboven aangegeven en waarvoor derhalve een grondslag aanwezig is, verwerkt Praktijk voor mondzorg Rosier alleen persoonsgegevens indien hiervoor door de patiënt toestemming is gegeven.
4. Bewaartermijn
Praktijk voor mondzorg Rosier bewaart patiëntendossiers gedurende de tijd dat de patiënt is ingeschreven in de praktijk en na uitschrijving conform art. 7: 454 BW (Wgbo) nog gedurende 15 jaar. Een patiënt heeft het recht te verzoeken om vernietiging van het dossier. Praktijk voor mondzorg Rosier vernietigt het dossier binnen drie maanden na het verzoek, tenzij vernietiging niet in het belang is van de patiënt, of bewaring van aanmerkelijk belang is voor een ander dan patiënt (bv volksgezondheid of in geval van gerechtelijke procedure).
Andere persoonsgegevens ten behoeve van de praktijkvoering, zoals NAW-gegevens ten behoeve van de verzending van nieuwsbrieven en het klantenbestand, worden bewaard gedurende uw inschrijving als patiënt in de praktijk.
5. Beveiliging van persoonsgegevens
Praktijk voor mondzorg Rosier heeft de volgende passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen onrechtmatige verwerking of verlies:
-
Praktijk voor mondzorg Rosier werkt met een patiënten softwaresysteem, waarmee een bewerkersovereenkomst is gesloten en afspraken zijn gemaakt over veilig aansluiten of installeren van applicaties/programma’s.
-
De software is alleen toegankelijk voor daartoe bevoegd en geschoold personeel.
-
De software/systemen zijn beveiligd met inlogcodering en autorisaties. Privacy van persoonsgegevens is gewaarborgd.
-
De systemen waarmee wordt gewerkt, zijn doorlopend beschikbaar en actueel.
-
Patiëntendossiers zijn altijd zo actueel mogelijk.
-
Bij mobiel inloggen, dan wel werken vanuit huis wordt veilig gewerkt.
-
Binnen het patiëntensysteem zijn alle patiëntgegevens gekoppeld aan BSN.
-
Er is een goede afweer tegen virussen, spam en andere gevaren van buitenaf.
-
Niet actuele patiëntgegevens worden conform de wet 15 jaar bewaard, tenzij op verzoek van u als patiënt vernietiging heeft plaatsgevonden.
-
Medewerkers van Praktijk voor mondzorg Rosier hanteren een clean desk en clean screen policy. Systemen worden uitgezet bij verlaten van de werkplek. Systemen worden versleuteld en zijn zo nodig geautoriseerd.
-
Uitwisseling van informatie, communicatie tussen collega’s vindt altijd veilig plaats. E-mailverkeer tussen collega’s en tussen de praktijk en patiënten is beveiligd.
-
Praktijk voor mondzorg Rosier werkt conform het NVM Protocol meldplicht datalekken.
-
Waarborgen van privacy van de persoonsgegevens binnen de praktijk is een regelmatig terugkerend agendapunt tijdens werkoverleg.
-
Medewerkers van Praktijk voor mondzorg Rosier hebben kennis van de rechten van de patiënt, werken met het NVM document veelgestelde vragen privacy en “patiëntenrechten”.
6. Rechten van u als patiënt ten aanzien van verwerkte persoonsgegeven
U hebt recht op inzage van uw persoonsgegevens en uw patiëntendossier. Daarnaast hebt u recht op rectificatie en vernietiging van uw persoonsgegevens en in beginsel recht op vernietiging van het patiëntendossier. Hiervoor vragen wij u wel om uzelf te legitimeren.
Ten aanzien van uw recht op vernietiging van uw patiëntendossier is van belang dat voortzetting van de behandelovereenkomst dan wellicht onmogelijk is omdat gebrek aan medische informatie een kwalitatief goede diagnose en kwalitatief goede behandeling in de weg staat, waarbij de veiligheid van u als patiënt niet kan worden gegarandeerd.
U hebt tot slot het recht uw gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of een andere partij. Ook hiervoor vragen wij u om uzelf te legitimeren.
7. Vragen, opmerkingen of klachten?
Wij doen er alles aan om uw persoonsgegevens goed te beschermen. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, of niet tevreden zijn over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, dan kunt u contact opnemen met Kim Rosier.
Kim Rosier probeert samen met u tot een oplossing te komen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens, de toezichthouder op het gebied van bescherming van persoonsgegevens.
Tarievenlijst 2025 (NZa tarieven)
Consultatie en diagnostiek
C001 | Consult t.b.v intake, niet zijnde verwijzing | 57,66 |
C002 | Periodieke controle | 28,83 |
C003 | Probleemgericht consult | 28,83 |
C014 | Pocketregistratie | 45,52 |
C015 | Parodontiumregistratie | 91,04 |
C010 | Aanvullende medische anamnese | 28,83 |
C012 | Uitgebreid onderzoek t.b.v. opstellen en vastleggen behandelplan | 136,56 |
Preventieve mondzorg (PPS 1 of 2)
M01 | Preventieve voorlichting en/of instructie | 17,01 per 5 minuten |
M02 | Consult voor evaluatie van preventie | 17,01 per 5 minuten |
M03 | Gebitsreiniging | 17,01 per 5 minuten |
M05 | Niet restauratieve behandeling van cariës in het melkgebit | 34,14 |
M32 | Eenvoudig bacteriologisch onderzoek * | 22,76 |
M30 | Behandeling van gevoelige tandhalzen en (preventief) toedienen medicament(per element) | 7,59 |
M40 | Fluoridebehandeling (per kaak) | 18,97 |
M61 | Mondbeschermer * | 34,14 |
M80 | Behandeling van witte vlekken, eerste element | 66,00 |
M81 | Behandeling van witte vlekken, volgende element | 34,41 |
Verdoving
A15 | Oppervlakte verdoving | 9,86 |
A10 | Geleidings- en/of infiltratie verdoving | 18,97 |
Tandvleesbehandelingen (parodontologie) (PPS 2 of 3)
T012 | Onderzoek van het tandvlees met parodontiumstatus | 220,01 |
T021 | Grondig reinigen wortel per element, complex | 40,97 |
T022 | Grondig reinigen wortel per element, standaard | 30,35 |
T032 | Evaluatie initiële behandeling of herbeoordeling met parodontiumstatus | 136,56 |
T033 | Bespreken vervolgtraject na evaluatie of herbeoordeling | 83,45 |
Nazorg
T042 | Consult parodontale nazorg | 115,31 |
T043 | Uitgebreid consult parodontale nazorg | 153,25 |
T044 | Complex consult parodontale nazorg | 204,08 |
Diversen
T161 | Bacteriologisch onderzoek t.b.v. van tandvleesbehandeling * | 53,11 |
T162 | Behandeling tandvleesabces | 102,42 |
T163 | Toepassing lokaal medicament * | 81,93 |
T165 | Uitgebreide voedingsanalyse | 75,86 |
* Materiaal- en/of techniekkosten worden afzonderlijk in rekening gebracht
Iedere patiënt behoeft een andere behandeling en dus zullen de kosten per patiënt verschillen.
Het wettelijke uurtarief van de mondhygiënist is vastgesteld op 204,12 (17,01 per 5 minuten)
Parodontale nazorg. Welk consult geldt voor u?
Een Consult parodontale nazorg omvat :
- het beoordelen van de parodontale situatie;
- het controleren van de mondhygiëne;
- het verwijderen van de aanwezige plaque en tandsteen;
- zo nodig rootplaning (glad maken van wortels);
- het polijsten van de gebitselementen;
- het geven van instructie mondhygiëne en voorlichting over mondhygiëne
Een uitgebreid consult parodontale nazorg omvat:
In principe de items als genoemd bij het Consult parodontale nazorg, met dien verstande dat bij het uitgebreid consult, wegens bijvoorbeeld een ontoereikende mondhygiëne, er een aantal te behandelen pockets van 5mm of dieper (zonder complicerende factoren), vatbaarheid voor parodontale ontstekingen, op meerdere items een zwaardere nadruk moet worden gelegd.
Een complex consult parodontale nazorg omvat:
Een complex consult parodontale nazorg is in principe hetzelfde als een uitgebreid consult parodontale nazorg met dien verstande dat door aanwezigheid van complicerende factoren, de moeilijkheidsgraad op meerdere items van de voorlichting en/of klinisch handelen een nog zwaardere nadruk moet worden gelegd.
Complicerende factoren:
- meerwortelig element (kiezen) met pockets
- Furcatie defect (wortelsplitsing)
- Angulair defect (schuin botverlies op een röntgenfoto te zien)
- Infrabony defect (botdefect)
Als globaal uitgangspunt kunt u denken aan het volgende criterium. Enkelwortelige elementen met pockets van 8mm of meer en/of meerwortelige elementen met pockets van 6mm of meer.
Vergoeding door zorgverzekeraars
Praktijk voor mondzorg Rosier heeft geen overeenkomsten afgesloten met zorgverzekeraars. Dit zou kunnen betekenen dat sommige verzekeraars onze zorg niet aan u vergoeden. Kijkt u uw polis hierop goed na. Als u wilt weten welke behandelingen worden vergoed dan kunt u dit navragen bij uw zorgverzekeraar. Dit geldt ook voor de hoogte van de vergoeding.
Jeugd tot 18 jaar is verzekerd vanuit de basisvergoeding. Bent u ouder dan 18 jaar dan wordt de mondhygiënist vergoedt uit een aanvullende tandartsverzekering.
Het komt voor dat u een nota heeft ingestuurd naar uw verzekeraar die niet vergoed wordt omdat uw aanvullende tandartsverzekering de behandeling niet dekt. Mijn ervaring is dat de klantenservice van de verschillende verzekeraars u dan nogal eens het advies geeft om ons te verzoeken een andere code op de nota te zetten zodat deze wel vergoed wordt. Hieraan zal ik niet meewerken. De behandeling die door mij in rekening gebracht wordt is de behandeling die past bij de diagnose die bij u gesteld is. De klantenservice van de verzekeraar is niet uw behandelaar en weet niet welke diagnose bij u gesteld is. De klantenservice mag u dus nooit dit advies geven.
Nota's
Uw nota's worden verstuurd via een factoringbedrijf Infomedics
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze nota's uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.
Website Infomedics
Op de website van Infomedics kunt u veel zaken snel en eenvoudig regelen. Wilt een betalingsregeling treffen of de status van uw betaling controleren, dan raden wij u aan dit direct via de website van Infomedics te regelen.
Betalingsregeling treffen
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u een betalingsregeling treffen. Dit kunt u eenvoudig via de website van Infomedics regelen. www.infomedics.nl
Status van betaling controleren
Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het 13-cijferige nummer dat op uw rekening staat in en controleer of uw rekening betaald is.
Overige vragen
Heeft u een andere vraag, kijk dan eerst op de website van Infomedics bij de veelgestelde vragen. De kans is groot dat u daar al het antwoord vindt op uw vraag.
Indien u een tandartserzekering heeft afgesloten wordt de nota via Infomedics eerst ingediend bij uw verzekering. Sommige behandelingen zult u voor 100% vergoed krijgen, u ontvangt dan geen aanvullende nota. Voor sommige behandelingen krijgt u een percentage vergoed. Voor het resterende onverzekerde deel krijgt u dan een aanvullende nota.
U heeft na ontvangst van de nota 30 dagen de tijd om deze te voldoen. Na die tijd zullen door Infomedics extra kosten in rekening worden gebracht.
Voor vragen over de rekening van Infomedics kunt u terecht op www.infomedics.nl of via tel.nr: 036-2031900
Afspraak maken
Iedereen kan met of zonder verwijzing van een tandarts bij de mondhygiënist een afspraak maken. Voor een bezoek aan de mondhygiënist heeft u dus geen verwijzing van uw tandarts nodig.
Behandeling vind uitsluitend via afspraak plaats.
De praktijk heeft op dit moment een aannamestop van patiënten.
U kunt terecht op:
maandag | 09:00/18:00 of 10:00/19:00 |
dinsdag | 08:00-17:00 |
woensdag | 08:00-17:00 |
donderdag | 08:00-17:00 |
vrijdag | 08:00-14:00 |
De praktijk is telefonisch bereikbaar op
T. 023-8223135
WhatsApp: 06-23058588
Of e-mail naar
Ook kunt u contact opnemen voor algemene vragen over bijv. tandvleesproblemen, gebitsreiniging,poetsinstructies, behandeling van angstpatiënten en kinderen.
Tijdens behandelingen kunnen we de telefoon niet beantwoorden. U kunt uw naam, telefoonnummer en boodschap inspreken, dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug.
Annuleren afspraak
Gelieve de afspraak minimaal 48 uur van te voren op werkdagen annuleren of wijzigen.
Bij het annuleren, wijzigen en het niet nakomen van een afspraak korter dan 48-uur van tevoren, wordt 50% van de gereserveerde tijd in rekening gebracht.
Uw afspraak wijzigen of annuleren kan telefonisch of via de e-mail.
Herinnerings e-mail
U ontvangt automatisch een e-mail ter herinnering aan uw afspraak. Het is een extra service die u wordt aangeboden. Noteer uw afspraak ook goed in uw eigen agenda. Mocht het een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, betekent dit niet dat uw afspraak niet doorgaat.